Det var sjovt at arbejde med matematik på lagret

Den 6. oktober 2016 var 2. a fra Harte skole på læringsbesøg hos deres adoptionsvirksomhed Würth.

Det overordnede tema for læringsbesøget var: Matematik

Ud over selve matematikken bød læringsbesøget på et par andre spændende ting.

Eleverne fik udleveret deres medarbejderkort til Würth. Eleverne var super stolte over at få deres medarbejderkort, og de glædede sig til at komme hjem og vise dem til deres familie.

Würth Harte Skole Kolding Den åbne skole RelationsNetværket Virksomheder adopterer skoleklasser

Læringsbesøget var som aftalt med Würth i tallenes tegn. Først lærte eleverne at finde rundt på et afgrænset område af lageret ved at aflæse lagerreolernes talkoder. Derefter hjalp de (i små grupper) hinanden med at finde otte puslespils brikker som var placeret forskellige steder på lagerreolerne og kun kunne findes ved brug af de udleverede lagerreol talkoder. En tal-leg der optog eleverne rigtig meget og som helt sikkert kan gentages en anden gang, fordi elevbegejstringen var så stor.

Würth Harte Skole Kolding Den åbne skole RelationsNetværket Virksomheder adopterer skoleklasser Würth Harte Skole Kolding Den åbne skole RelationsNetværket Virksomheder adopterer skoleklasser

Herefter blev eleverne forkælet med saftevand og frugt, hvorefter grupperne lagde deres puslespils brikker, hvilket blev til et meget fint Wûrth logo 🙂

Würth Harte Skole Kolding Den åbne skole RelationsNetværket Virksomheder adopterer skoleklasser Würth Harte Skole Kolding Den åbne skole RelationsNetværket Virksomheder adopterer skoleklasser

Derefter fulgte lidt fri pause leg på plænen, hvorefter eleverne fik hver deres egen lille Wüth tommestok (til eje) og med den målte de (højde, længde, bredde) på forskellige Würth-genstande som der var et stort udvalg af på et bord.

Dagen sluttede med spisning af madpakker i kantinen, hvorefter eleverne gik til bussen, glade og fulde af spændende og lærerige indtryk.

Efter læringsbesøget, og hjemme på skolen samlede eleverne deres indtryk fra læringsbesøget med nedenstående udsagn:

”Jeg syntes det har været rigtig sjovt, fordi vi skulle lave nogle sjove ting”

”Det har været mega sjovt at finde puslespilsbrikker og lægge puslespillet”

”Jeg syntes, at det var sjovt at måle ting”

”Jeg syntes, at det sjovt at tælle reoler”

”Vi har øvet os i matematik og dansk ved at skrive og tælle”

”Jeg syntes, at det var sjovt at være på lageret og finde puslespilsbrikker – det føltes som en leg”

”Det var sjovt at arbejde med matematik på lageret”

”Vi er blevet klogere om Würth og legene var sjov matematik”

”Det bliver sjovt at skulle ud til Würth igen”

”Jeg håber, at det bliver lige så sjovt næste gang”